New details about the lobby problems in Sacred 2 - Fallen Angel
As announced today by arvato systems, developers of the "Tincat" lobby software, the newly emerged problems with the multiplayer lobby for the action RPG Sacred 2 - Fallen Angel are the result of a complex interplay between the "Tincat" lobby software, the game code and the hardware.
In an extensive beta test conducted by Ascaron, the functionality of the lobbying apparatus using a TOTAL of 2000 players tested positive. The post release volume of more than 30,000 players unfortunately made some sporadic database problems with the lobby apparent. This is not something that could have been predicted from the test results we saw in the beta process.
In daily meetings between arvato systems, Ascaron and other participating companies, all problem areas have been analyzed and are now undergoing further changes and optimizations to provide a long-term stable environment for our players. The online game problems are being resolved. We will keep you updated on the progress of this via announcements on the website www.sacred2.com.
Your Sacred Team
Básicamente, que en las pruebas testearon los servidores sólo con 2000 jugadores como máximo y claro, cuando se han intentado meter 30000 han petado (parece que les peta la base de datos). Normal, les sale bien el test de 2000 y no se les ocurre realizar un modelo predictivo para ver el número máximo de usuarios (jugadores) que aguanta su sistema. Menuda chapuza de programadores
Están trabajando Ascaron y Arvato Systems (los desarrolladores del módulo de tincat para multijugador y responsables de los servidores) en su solución.
Próximo episodio en su casa.
Esto empieza a parecerse a la beta de matxa. En un par de semanas podremos todos jugar a la beta del sacred 2 eso sí, pagando por ella
PD: Al menos parece que en la beta oficial (esa que llaman juego ) no salen las "X" enormes por toooooodo el campo como en la de matxa